Horúce novinky
recent

Môj balkón v skorú jar

Takto vyzeral môj balkón na jar v roku 2017. Už som to nevydržala. Bol začiatok marca a slniečko hrialo tak, že sme počas dňa odkladali kabáty. Môj jarný balkón ale ešte spal a pôsobil ponuro. Opadavé kríčky len opatrne nahadzovali puky, cibuľoviny a funkie nesmelo vykúkali z črepníkov, zelenala sa len tuja, brečtan a stálozelená mahónia. Noci boli stále studené. Zato mach svietil nádhernou sýtozelenou jarnou farbou.

Práve jasná farba machu ma inšpirovala dekorovať balkón v sýtej a teplej jarnej zelenej farbe. Samotný mach už nikdy nebude taký krásny, ako býva na jar. Rozhodla som sa preto vyzdobiť balkón v sviežej ružovo-zelenej farebnej kombinácii, kým bol mach ešte dominantný.

Najprv som zavítala do kvetinárstva, kde som si vybrala jarné kvety v rôznych odtieňoch ružovej a zopár dekorácií.



Na zem išiel lacný  koberec z IKEA (199,- Kč) s latexovou osnovou a polypropylénovým vlasom. Ten by mal vydržať aj dážď a ak predsa len ošpatnie, po sezóne ho vyhodím. Z diaľky vyzerá skoro ako ten mach... to sa balkón okamžite rozžiaril.



Ukázalo sa, že prvosienky a hyacinty na oživenie balkóna nestačia, dokúpila som ešte veľkú ružovo kvitnúcu hortenziu s jasnozelenými púčikmi kvetov, kríček oregana a jeden nový ružový vresovec. Tie z jesene vyzerali biedne, aj keď mali stále krásnu štruktúru a tvorili zaujímavé pozadie pre nové rastliny.

Užitočná rada:

Pokiaľ chcete svoj balkón jen oživiť a dokupujete jarné kvety k existujúcim rastlinám, sústreďte nové rastliny do skupinky, viac vyniknú. Ja som vytvorila veľkú skupinu v smere hlavného pohľadu od vstupu a tú doplnila  jedným črepníčkom s hyacintom na stolíku a skupinkou ružových prvosienok v zavesených kvetináčoch pri vstupe. Tieto tri "ružové body" vytvárajú pomyselný trojuholník.


Od apríla býva až do neskorej jesene hlavnou dominantou balkóna krík tavoľník (Spiraea), v skorú jar je vždy úplne holý. V zime naň vešiam lojové gule pre vrabce a sýkorky, na jar ho aspoň trochu zdobím drevenými ozdobami.

  
Ružové primulky išli aj do kvetináčov, zavesených na stene.


Od spoločnosti, predávajúcej dizajnérsky nábytok, som dostala propagačné materiály aj s pestrofarebnými cukríkmi. Celkom sa hodiace ku novému imidžu balkóna :D


Mimochodom: spomínaný tavoľník o pár týždňov nahodil nové listy práve v tejto svetlej žltozelenej farbe.



Môj balkón v rôznych ročných obdobiach nájdete TU.


Photo credit: Eva Stalder
eva.stalder@gmail.com


Eva Stalder

Eva Stalder

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Autorské práva: Eva Stalder. Používa službu Blogger.