Horúce novinky
recent

Krása starých tehlových klenieb

Pivničné priestory v historickom dome v Prahe 5 boli pred niekoľkými rokmi rekonštruované a adaptované na luxusný byt. Priestor je to skutočne rozľahlý a opravené tehlové klenby priam fascinujúce. Len... pivnica zostane navždy pivnicou, okná sú úzke a vysoko osadené. Z uličnej strany ležia tesne nad hlučným frekventovaným chodníkom. Akokoľvek je priestor impozantný, na bývanie vhodný nie je.

Čo s tým? Priestor musí dostať inú funkciu. Je skutočne škoda nevyužiť starú pivnicu, v ktorej boli murivo i klenby takto citlivo zrekonštruované. Zmení sa na masážne a relaxačné centrum. Takéto riešenie si vyžaduje i stavebné úpravy tak, aby nová prevádzka vyhovovala hygienickým predpisom. Do každej miestnosti treba napríklad umiestniť umývadlo, celému priestoru zabezpečiť nútené vetranie.

Na recepcii tehlové klenby úplne ovládajú priestor. Farebnosť vychádza z rustikálneho toskánskeho štýlu. Prevláda sýta tehlovočervená, doplnená krémovou a tmavohnedou. Zariadenie predstavuje mix moderného nábytku s orientálnymi dekoráciami.



Dodatočné osadenie umývadiel. Rustikálny obklad korešponduje s kamenným a tehlovým murivom. Zrkadlá sú z masívneho neupravovaného dreva manga (sheesham).



Falošné okná medzi dvomi miestnosťami vytvárajú spolu s dekoráciami zaujímavé svetelné efekty a tieňohru.



Doplnky boli vzhľadom na charakter prevádzky navrhnuté v štýle orientálnom. Lampy sú tvorené lávovými kameňmi a kusmi liany, tienidlá zo surového hodvábu.


Masérňa pre tantrickú masáž.




Návrh interiéru: Eva Stalder
eva.stalder@gmail.com


Eva Stalder

Eva Stalder

12 komentárov:

  1. Asi som tu dávno nebola, nejaké zmeny tu nastali. Ja som taký vŕtač do slovenčiny. Donútila si ma hľadať, ako sa skloňuje slovo klenba. To v nadpise mi na prvý pohľad nesedelo. Myslela som si, že to má byť správne klénb, teda s é, no našla som len akési automatické skloňovanie, kde je to slovo s krátkym e. Snažila som sa vygoogliť nejaký text, kde by sa klenby vyskytovali v 2. páde, no každý sa asi tomu vyhýba a používa to tak, aby to bolo len v 1. páde, teda klenby. Syna som zaúkolovala, vyskloňuj mi slovo klenby. V druhom páde povedal klienb, ale nebol si istý. No to je teda dosť ťažký oriešok toto slovo. Sorry za gramatické okienko :-) Zdravím do Prahy!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš to správne, ale vôbec sa mi to slovo nepáči. Budem ho musieť pridať do môjho Rande so slovenčinou.

      Odstrániť
    2. Haha, ani som sa tým nejako lingvisticky nezaoberala. Ako vyštudovaná stavebná inžinierka som toto slovo skloňovala vo všetkých pádoch toľkokrát, že som sa nad tým ani nemusela zamýšľať. V prvom páde je to na internete najmä preto, že sa asi autori zameriavajú na vyhľadávače a volia kľúčové slová v 1. páde. Ja na to často kašlem...

      Odstrániť
    3. Tvar kleneb ani neprichádzalo do úvahy. Presne to som si pomyslela, keď som ti písala tú druhú odpoveď, že ty si sa s tým slovom počas štúdií musela stretnúť mnohokrát. Asi si študovala na slovenskej škole. Keby som ja žila v Čechách, tak by mi slovenský pravopis určite začal robiť problém. Veď aj teraz sa niekedy zbadám, že použijem český výraz. Raz som si robila nejaký test a vyšlo mi tam, že používam čechizmy, pritom som v Čechách nikdy nežila.(je to tým, že čumím aj na české tv) Ja veru často vyhľadávam pri písaní článkov na blog pravidlá slovenského pravopisu. Som za to, že keď človek píše verejne, nech sa snaží písať správne, aj keď viem, že sa mi to nikdy na sto percent nepodarí :-)

      Odstrániť
    4. Tie bohemizmy si mohla nachytať aj z kníh, ja som určite prečítala viacej českej ako slovenskej beletrie. Tento blog sa snažím písať spisovne, ten súkromný s pseudonymom píšem, ako sa mi zachce :D
      Ja pri písaní často používam nielen pravidlá ale i synonymický slovník.

      Odstrániť
    5. S tými knihami v češtine máš pravdu, aj keď ja nemôžem povedať, že som prečítala viac beletrie v češtine ako v slovenčine. Napríklad aj na strednej škole sme mali niektoré učebnice v českom jazyku.

      Odstrániť
  2. A teraz konečne aj k obsahu článku. Pekne si to urobila, ale u mňa navodzujú takéto priestory puch. Všade, kde som teraz bola v nejakých pivničných priestoroch, všade som cítila nejakú plieseň, nedobrý vzduch. Tu ho možno pomôžu potlačiť vône, ktoré sa pri masážach používajú. Robila som kedysi v jednej banke v centre mesta, jedáleň sme mali presne v takýchto priestoroch. Ešte predtým, než tam bola banka, bola som práve v tej pivnici na nejakej výstave. Na zemi bol len taký biely štrk a vo vzduchu ten spomínaný smrad, ktorý som si zapamätala navždy :-(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, bohužiaľ i v tomto priestore tú vlhkosť cítiť. Keďže sú prenajaté, rieši sa to len tým núteným vetraním a isteže vôňami.
      Videla som však aj stavebne kvalitne zrekonštruovanú pivnicu, majiteľom bol architekt :D Použil všade dookola na vysušovanie muriva elektroosmózu. Nijaký puch, paráda!

      Odstrániť

Autorské práva: Eva Stalder. Používa službu Blogger.